Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi

Uşak Üniversitesi İletişim Topluluğu tarafından 2-3-4 Mayıs 2016 tarihleri arasında ikincisi düzenlenen “İletişimde Reklam Arası” adlı etkinliği geniş bir katılımla gerçekleştirildi.


Mustafa Kemal Paşa Amfisinde düzenlenen etkinliğe 2 Mayıs tarihinde Mecmua Dergisi Mecmua Dergisi Editörü Sırma Akçan, Mecmua Dergisi Metin Yazarı Levent Donduran,  Mecmua Dergisi Grafik Tasarım Uzmanı Rafet Gezertekin katıldı. İlk gün gerçekleştirilen etkinlikte dergide ki reklam araştırmaları ve bir derginin çıkarılması ile ilgili bilgiler verildi.

 

Levent Donduran dergi haberciliği hakkında nelere dikkat edilmeli, dergide reklamın öneminin ne olduğunu belirtti. Sırma Akçan ise editörlüğünü yaptığı Mecmua dergisinin reklamları almak için neler yaptığını, eskiden dergi için reklam ararken şimdi dergiye reklam verildiğini açıkladı. Daha sonra kapanış töreninde gelen konuklar ödüllendirildi.

3 Mayıs gününde etkinlik kapsamında atölye çalışması yapıldı. Levent Donduran metin yazarlığı atölyesinde ‘’Anneler Günü’’ ile ilgili metin yazmaları konusunda eğitimler verdi. Refet Gezertekin, Corel ve photoshop programları hakkında dijital ortamda bir derginin tasarımı hakkında püf noktalar sundu.

 

Uşak’ta “Reklam Arası”

 

Uşak Üniversitesi İletişim Topluluğu tarafından düzenlenen “İletişimde Reklam Arası Etkinliği” kapsamında bilinçaltı reklam her yönüyle konuşuldu. Akademisyen-Yazar Sefer Darıcı ve Sosyal Medya Direktörü Oğuzhan Saruhan’ın konuşma yaptığı etkinlikte Türkiye’de bilinçaltı reklamcılık faaliyetlerinin geldiği noktanın önemi ve sosyal medyanın içerik üretmedeki zayıflığı üzerinde duruldu. Etkinlikler kapsamında ayrıca Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin yeni stüdyoları ve halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümünün atölyelerinin açılışları da gerçekleştirildi.

 

“Reklamda subliminal tehlikesi!”

 

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nden Akademisyen-Yazar Sefer Darıcı, “Subliminal İşgal” adlı sunumunda Türkiye’de reklamcılık sektöründe kullanılan subliminal uyaranların tüketim davranışı üzerindeki etkisi üzerinde durdu. Darıcı, “Türkiye’de reklamcılık sektöründe etik ve ahlaki değerlere uymayan reklam içerikleri yer almaktadır. Bu içerikler başta çocuklar olmak üzere birçok insanı olumsuz etkilemektedir” dedi.

“İçerik kraliçedir”

 

Hemen ardından sunumunu yapan Haberler.com Sosyal Medya Direktörü Oğuzhan Saruhan ise sosyal medyanın hayatımızdaki yerine değindi. Saruhan, “Sosyal medya günümüzde birçok alanı ve yaşamımızı etkilemektedir. Ancak yaratıcı içerik üretmede tam olarak başarılı değiliz. Yeni içerikler üretmeli ve farklı bakış açılarıyla bunları birleştirmeliyiz. Ayrıca kriz iletişimi konusunda da sosyal medyayı çok rahat ve etkili kullanmalıyız. “

 

Etkinliğin kapanış kısmında afiş yarışmanın sonucunda jüri puanlamasından aynı puanı alan iki afiş çıkması sonucunda İletişim Topluluğu tarafından iki öğrencimize ödül paylaştırıldı.Gelecek senenin reklam etkinliğini ‘Reklamda Görsellik’ afişiyle Melek Köseoğlu ,’Kadın ve Erkek Bedeni Üzerinden Reklam’afişiyle Mazlum Ayaz’a ödülleri verildi.Ayrıca geyik.com tarafından öğrencilere sürpriz hediyeler verildi. Program Darıcı ve Saruhan’a plaketlerinin takdim edilmesinin ardından sona erdi.


11 Mayıs 2016