Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi

Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından ve Erasmus ders verme hareketliliği kapsamında desteklenen, “The New Communication Paradigm: Social Entrepreneurship in the Media Industry - Yeni İletişim Paradigması: Medya Endüstrisinde Sosyal Girişimcilik” başlıklı konferans gerçekleştirildi. Yoğun katılımın olduğu konferansa konuşmacı olarak Yunanistan Atina Panteion Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Nikos Leandros katıldı.

Konferans öncesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Öntuğ, Prof. Nikos Leandros ve beraberindeki öğretim üyeleri, Rektör Prof. Dr. Ekrem Savaş’ı makamında ziyaret etti. Prof. Nikos Leandros’u Uşak Üniversitesinde ağırlamaktan mutluluk duyduklarını belirten Prof. Dr. Savaş, “İki üniversite bölümleri arasında gerçekleştirilen Erasmus anlaşmaları ve öğrenci/personel değişimi programlarının sayısının arttırılması konularında fikir alışverişinde bulunduk.” dedi.

Öntuğ: “Prof. Leandros Yunanistan’dan Müjdeyle Geldi”

Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Dekan Öntuğ, Türkiye ve Yunanistan’ın aralarında gerçekleşen tüm problemlere rağmen birbiriyle kardeş iki ülke olduğunu hatırlatarak, “Bizler dünyadaki çeşitli konular hakkında fikir ayrılığına düşmüş olabiliriz. Olaylara farklı pencereden bakan iki ülke olsak da, bu problemleri eğitime asla taşımamalıyız. Prof. Nikos Leandros’a teşekkür ediyor, kendisini üniversitemizde ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz.” şeklinde konuştu.

Uşak Üniversitesi’nin Panteion Üniversitesiyle bir Erasmus projesi gerçekleştirdiğini de belirten Prof. Dr. Öntuğ, “Sayın Nikos buraya bir de müjdeyle geldi. Bizler İletişim Fakültesi olarak Polonya’ya öğrenciler yolluyorduk, ancak artık Atina Panteion Üniversitesiyle de Erasmus programı kapsamında öğrenci değişimi yapacağız. Başlangıçta 5 öğrencimiz yararlanabilecek fakat sayı zamanla artacaktır.” diye konuştu.

Dünya Basını ve ‘Yeni Medya’

Prof. Nikos Leandros sunumuna, 20. yüzyılın ortalarındaki medya anlayışı ile günümüz medyasını kıyaslayarak başladı. İngiliz basın yayın organı The Guardian gazetesinin 1960’lı yıllarda yayınladığı bir reklam filmiyle, 2014 yılında yayınladığı bir reklam filmini karşılaştıran Leandros, “Geleneksel medya ve yeni medyanın birçok farkı bulunsa da, geçmişten bugüne köklü yayın organlarının reklamlarında okurlarına dayattığı tek bir şey var; yayınlarını insanlara satmak.” şeklinde konuştu.

İnternetin insanoğlunun başına gelen en ileri teknoloji olduğunun da altını çizen Prof. Leandros, “Dünyada internet kullanım oranı her geçen saniye artıyor. İnternetin doğuşundan bu yana bile zaman içerisinde gerçekleşen çok fazla yenilik var. Eskiden de internetten gazete okuyabiliyorduk. Ancak son birkaç yıldır mobil cihazlarla birlikte saniye başına güncellenen gazetelerimizi yanımızda taşıyabiliyoruz. Artık onlar da yeniliğin ve hızlılığın kendilerini maddi anlamda tehdit ettiklerini düşünerek, sürekli bilgi üretimi ve haber paylaşımı yolunu seçiyorlar.” dedi.

Programın sonunda Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Öntuğ, Prof. Nikos Leandros’a üniversitemiz adına teşekkür plaketi verdi.


10 Aralık 2019