Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi

"Uzaktan Eğitimde Öğrencilerle Etkileşim Sağlanmalı"

          Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı tarafından kalite çalışmaları kapsamında akademisyenlere "Uzaktan Eğitimde Planlama ve Değerlendirme" konusunda çevrimiçi konferans verildi. Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Sacide Güzin Mazman Akar, pandemi sürecinde uzaktan konferansta derslerin planlanmasının ve değerlendirilmesinin nasıl yapılacağını anlattı.

 

            Online ortamda gerçekleşen eğitime İletişim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. M. Murat Öntuğ ve akademisyenler katıldı. Fakülte Dekanı Prof. Dr. Öntuğ, pandemi sürecinde akademisyenlerin bütün dersleri uzaktan yaptığını ve sürece birçok akademisyenin hazırlıksız yakalandığını ve bu konuda yeteri kadar eğitim alınmadığını belirterek, "Amacımız akademisyenlerimize uzaktan eğitimde sağlıklı bir planlama ve değerlendirme süreci nasıl yapılır öğretmektir. Bu nedenle alanında uzman hocamız bu konuda bizleri bilgilendirdi. Fakültemize verdiği destekten dolayı hocamıza ve katılımlarından dolayı akademisyenlerimize teşekkür ederim." dedi.

 

Uzaktan Eğitimde Öğrencilerle "Etkileşim" Şart

            Doç.Dr. Akar, uzaktan eğitimde birtakım zorlukların olduğunu belirterek, öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamak için etkileşimin önemli olduğunu vurguladı. Etkileşim eksikliğinde öğrencilerde devam problemi ve katılım probleminin ortaya çıkabileceğini vurgulayan Doç.Dr. Akar, "Öğrenmenin % 83'ü görme, %11'i işitme, % 3.5'i dokunma, % 3.5'i koklama ve % 1'i tatma yolu ile öğrenilir. Bu nedenle öğrencilerin farklı duyu organlarına hitap edebilecek çeşitlikte ders materyallerinin olması gerekir. Derslerde materyal kullanımı sırasında içeriği uzun metinlerden arındırmak, farklı modalitede içerikler sunmak örneğin video, ses, animasyon, web sitesi, okuma listesi ve tartışma grupları gibi çeşitli unsurlara yer vermek önemlidir." dedi.

Öğrenci Öğrendiğini Uygularsa Kalıcı Öğrenme Gerçekleşir

            Öğrencilerin derslere aktif katılımının öğrenme sürecini de olumlu yönde etkileyeceğini belirten Doç.Dr. Akar, "Yapılan araştırmalar göstermektedir ki bireyler, ara vermeden sadece 15-20 dakika arası dikkatli bir şekilde dinleyebilmektedir. Öğrendiklerini işleyebilme fırsatı verildiğinde daha çok öğrenirler. Bilgiyi öğrendikten hemen sonra kullanıp işe koşarlarsa daha kalıcı öğrenirler. Bu nedenle öğrencilerin ders sürecinde aktif olmasını sağlamak gerekmektedir." diye konuştu. Yaklaşık 45 dakika süren eğitimde Doç.Dr. Akar, soruları da yanıtladı.

 


23 Haziran 2021